Jogging round Majorca - Gordon West
Inglese | 1994 | ISBN: 9780552996013
In the 1920s, Gordon West and his wife decided they wanted to go somewhere unexplored and unspoiled, right off the beaten tourist route.They settled on the little-known island of Majorca.
Travelling via Paris and Barcelona, they finally boarded the small white steamboat which was to take them to the idyllic Bay of Palma, and there they began their exploration of the enchanting island, sometimes in hair-raising motor rides round steep cliffs and on unmade roads, sometimes by mule, and more often on foot.They lodged in simple hotels, small houses, and once in a monastery, and everywhere they observed the rich pageantry of a people whose customs, gentle manners, and generous hospitality made Majorca a unique and fascinating place.
Negli anni '20, Gordon West e sua moglie decisero di voler andare in un posto inesplorato e incontaminato, appena fuori dalle rotte turistiche più battute. Si stabilirono sull'isola poco conosciuta di Maiorca.
Attraversando Parigi e Barcellona, si imbarcarono finalmente sul piccolo battello a vapore bianco che li avrebbe portati nell'idilliaca baia di Palma, e lì iniziarono la loro esplorazione dell'incantevole isola, a volte in motorini da far rizzare i capelli intorno a ripide scogliere e su strade non asfaltate , a volte a dorso di mulo, e più spesso a piedi. Alloggiarono in semplici alberghi, in piccole case, e una volta in un monastero, e dovunque osservarono il ricco sfarzo di un popolo i cui costumi, i modi gentili e la generosa ospitalità facevano di Maiorca un luogo unico e luogo affascinante.
Commentaires